28‏/10‏/2008

لا اعرف كيف أبدا كتابتي أخشى من التشأم الذي هو ليس من طبعي
أولا اشكر أصدقائي الجدد الذين ساعدوني على إن اصل إلى كتابة مدوناتي التي سوف تكون المكان الذي افرغ فيه كل ما أحس بهي في غربتي ولعل البعض استغرب من أكثري في القول من غربتي
نعم أني اعني الكلمة بكل معانيها أني في غربه يسألون البعض كيف وأنتي في بلدك ؟؟؟!!!
إن البلد ليست التي تنتمي إليها في الأوراق الرسمية،ولكن هي المكان الذي تربيت
فيه وأصبح لك كيان فيه المكان الذي تجد فيه نفسك أنا من أبناء مصر في الوراق ولكن بلدي الأمارات ولكن افتخر أني مصريه ولا أتمنى إن أكون غير ذالك ولكني اعشق بلدي التي توجد فيها طفولتي كم أتمنى إن تصبح مصر كالأمارات ولكن ............ لا تعليق
أحب مصر بل لكي أكون صادقه في التعبير أحببت مصر عندما تعرفت على نجومي أو نجوم غربتي أو من أتوقع أني سوف اتخذهم نجوم
لي إذا سمحت لي الظروف وهم كثيرون ولكن لا أستطيع إن اذكر أسمائهم خشيتا مني إن يخذلوني لأني لم اعرفهم هذه المعرفة الكافية التي تسمح لي إن أبيح لهم بما في داخلي ولكن هم الذين وجدت نفسي بداخلهم
فهل أستطيع إن اجعلهم نجوم غربتي؟؟؟
!!!!!

هناك 3 تعليقات:

Hassnaa يقول...

أولا مبروك علي المدونه يا لارووشه :)
بجد هتنوري النت ان شاء لله , اهلا بيكي في علم التدوين الواسع. ..

:) غربتك ان شاء الله هتكون ألفتك علينا , صدقيني الناس اللي بتعمل الوطن , و الحبايب و الاصحاب اللي بيحسسوا الواحد بالامان في وسطهم و يخليكي لما تبتسمي , تبقي من قلبك اوي :) ..

منورنا يا لارا يا جميله :)

mysterious يقول...

اهلا بيكي في عالم التدوين
وماينفعش اقول حاجه بعد اللي حسؤلا قالته

مش هقلك انا مييييييين على فكره

محدش يقلها P:

LrOoShA يقول...

شكرا ليكي اوي يا حسؤلا يا عمري

وشكرا ليك بردو يالي معرفش انت مين على العموم مين ما كنت تكون شكرا كتير الك بس هو انا عرفت تقريبا انت مين من طريقت كتبتك اتقد انك واحد من التلاته يا احمد يا شيكو يا اسلام
وانا اعتقد انك اسلام على العموم يا ((اباداي)) لو عايز تعرف معنى الكلمه قولي انت مين هههههههههه ممكن تكون شتيمه على فكره ههههههههههه